lauantai 10. elokuuta 2013

Hyvää arkea

Oman paikan etsiminen on meneillään. Huomaan selvästi, että haluan tarkastella elämän kaikkia osa-alueita. Säilytänkö / luovunko? Mitä on ne asiat, joista minun elämäni koostuu? Missä on minun paikkani maailmassa?

Olen nyt ollut uusissa tehtävissä reilun viikon, mutta nyt jo vahvana on tuntu, että en palaa päälliköksi, ainakaan tähän organisaatioon. Ei se ollut se minun juttuni. Olihan siinä asioita, joista toisinaan nautin, mutta enimmäkseen se ei sopinut minulle. Olen varmaan vääräntyyppinen siihen hommaan, en ole johtaja-ainesta tuohon taloon. Asiantuntijatehtävät sen sijaan sopivat minulle hyvin. Ehkä jonkun pienemmän organisaation päälliköksi, jossa on enemmän vapautta tehdä asioita?

Miehestä luopumisen työ on jo henkisesti tehty. Vaikka mies nyt on ollut juomatta ja arki on ollut ihan hyvää, en enää lähde siihen epävarmuuteen. En voi luottaa enää mieheen, en pidä hänen kosketukseen, en nauti hänen läsnäöolostaan. Meillä ei ole mitään puhumista keskenämme, emme jaa samoja kiinnostuksen kohteita. En enää halua sellaista parisuhdetta, en vaikka lasten koti näin särkyy.

Sekä työkaverit että lapset ovat huomanneet minussa tapahtuneen muutoksen. En ole enää kireä ja vihainen, vaan rento ja iloinen. Enemmän minä. Haluan jatkossakin olla rento ja iloinen. En halua enää palata siihen harmauteen ja keskeneräisten asioiden suorittamiseen. Suorittamiseen ja suoriutumiseen. Haluan jotain ihan muuta. Elämään lämpöä ja lempeyttä. Aikaa ja kiireettömyyttä. Tavallisia asioita ja hyvää arkea.